Hemmagjord Ketchup

Här kommer ett recept på hemmagjord ketchup elr tomatsås för den som vill kalla den för det. Jag lånar receptet ifrån Charlott Perrellis blogg, då jag tycker att hon är en tuff brud i lyxförpackning med svindyra, skyhöga men ack så snygga Christian Louboutin skor! Jag trodde att hon var bara en diva, men så fel jag hade! En riktig bullmamma som inte rädds något med sina långa naglar och hon står gärna i köket. En glammig och ödmjuk kvinna samtidigt!

Nu till receptet:

Ketchup

Tar ca 30 min att göra

Till ca 3 dl:

5 mogna röda tomater

1 liten gul lök

2 vitlöksklyftor

1/2 dl vitvinsvinäger

1/2 dl tomatpure´

1/2 dl farinsocker

1 msk worcestersås

1 tsk salt

1 krm nymald svartpeppar

Gör så här:

1. Skålla och skala tomaterna. Skär dem i bitar. Skala och finhacka lök och vitlök.

Lägg tomater, lök, vitlök, vinäger, tomatpure´, socker, worcestersås, salt och peppar i en kastrull.

2. Koka upp och låt alltsammans sjuda i ca 20 min. Mixa ketchupen slät i en matberedare eller med en mixerstav.

3. Låt ketchupen kallna och förvara den i kylskåp så håller den i flera veckor.

Enkel att göra - elr så shoppar du den billigt på Ö&B ;-)

  



Charlottes långa naglar


Här är Charlotte i ett par svindyra Louis Vuitton =P


Den röda sulan är Louboutins klassiska trademark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0