KEBABRULLE

Hittade detta tipset på en matblogg. Det ser snuskigt gott ut =p

Jag är helt förtjust i frysta kebabflarn, tycker att man kan göra så mycket av dom. Och vad det än blir så blir det himla gott!
Jag brukar dock alltid förstärka smaken lite med Santa Marias " Kebabkrydda".




Det här behöver du:

1 rulle färsk smördeg
1 pkt frysta kebabflarn 400 g 
kebabkrydda tex Santa Marias
1 strimlad gul eller orange paprika
1 strimlad gul lök
6-8 färska skivade champinjoner
Ostskivor
1 ägg
sesamfrön


Så här gör du:

1. Stek kebabflarnen i lite matfett. Krydda med Kebabkryddan.


2. Fräs paprika, svamp, och lök i lite matfett tills det har mjuknat något och fått lite färg.


3. Rulla ut smördegsrullen och lägg först grönsakerna i en sträng mitt på.
Fördela sedan kebabköttet ovanpå och avsluta med några ostskivor.
Rulla ihop från långsidan.


4. Pensla med ett uppvispat ägg och strö till sist över sesamfrön.
Grädda mitt i ugnen i 200º i ca 15 min eller tills rullen fått fin färg.


Servera med en fräsch grönsallad och lite vitlökssås.

MUMS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0