Olycka igen på Jägersro

OBS!! Känsliga personer varnas för bilderna nedan!

Igår inträffade en ny olycka på Jägersro och den här gången gick det inte lika bra. Det var den danske gästen Flash Light som kvävde sig när starten i V65-6 blåstes av. Flash Light gick omkull och bröt i fallet ett framben. Jägersros veterinär ansåg att det inte fanns någon annan utgång än att avliva Flash Light.

Det lägger sordin på hela kvällen. Enligt veterinären kvävde sig hästen och när han ramlade bröt han benet. Det här var en så pass allvarlig skada att hästen var bortom all hjälp, säger Jägersros sportchef Mats Ahlkvist

Vill bara tillägga att detta hände även hos min gamla chef P-O Gustafsson på 1980-talet. Jag minns inte namnet på kusen då jag inte skötte om hästen, men jag minns att det skedde precis i första kurvan innan startbilen hade släppt. Helt plötsligt så snubblade hästen och han föll ner med brutet knä :-( Jag minns att vi stannade kvar länge i stallet den dagen och sörjde den stackars kusen som blev slaktad meddetsamma. Det gick inte att rädda honom då knäet var helt ur led! Ändå så hade han käk på och sprang inte med huvudet mellan benen som de ofta gör idag. Jag sammanfattar det hela med två ord: Ödets ironi!









♥ R.I.P. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0