Dax att hålla igen

Jag blir tokig! Min vikt står stilla och jag plöjer igenom alla bra maträtter för att få en boost i kroppen. Skall nu lägga om maten när jag börjar träna och fick ett bra tips av min dietist att bara äta en frukt elr en knäckemacka 2 timmar innan träning.

Döm om min förvåning när jag läser att den ursköna, supersnygga Beas blogg(även känd ifrån olika tvprogram) om att hon käkar bantningstabletten Alli för att hålla sin vikt/gå ner i vikt. Hon har ju precis som jag blivit opad, men äventyret slutar ju inte där. Alla tror att man har tagit den korta vägen för att minska i vikt, men när man har mycket som jag och Bea så trillar det inte av sig själva (jo första tiden sen står det stilla lääääänge) och man måste så klart ta till sig olika hjälpmedel som mat och motion (trodde jag). Men Bea har ju varit opad längre än mig och vet tydligen knepen ;-) Hon hade varit i NY och gått upp 3 kg på 2 veckor och knaprade Alli för att gå ner dessa igen. Läs mer här (du får scrolla tills längst ner på sidan)

Fast man har ju läst om att Alli kan orsaka leverproblem men oxå att man måste gå på toan ofta :-) och funkar bäst då man äter fet mat, gör man inte det skall man inte ta tabletten vid det tillfället? Läst på bruksanvisningen.


Är det någon som har provat detta och kan lämna någon slags rekomendation, bra elr dålig?


Kommentarer
Postat av: Helén

Har inte provat det, men skulle inte rekommendera det eftersom det dykt upp så många som fått oväntade biverkningar som det där med leverpåverkan/skador.



Jag tror på receptet dricka mycket vatten och röra sig mer än man gjort innan. Du är på rätt väg gumman!

2009-09-03 @ 09:48:52
Postat av: CC

Ha det trodde jag med! Men då jag håller så mycket vatten fast jag får urindrivande så får jag inte dricka mer än 1,5 L vatten om dan!!!!!! Ny order från dietisten! Snacka om att man blir törstig bara av att höra det. Det skall iaf få kroppen att använda det vattnet som man redan har i kroppen?



Man hör nya rön överallt,, nån säger att man skall dricka 3-4 L om dan fast då säger de att man överdriver arbetet för njurarna och nu får jag order om att bara dricka så lite. Tur att sommaren är slut så man inte törstar i värmen!

2009-09-03 @ 12:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0