Collistar Fall 2010 Avant Garde

collistar-avant-garde-01

Italienska Collistar har alltid läckra kollektioner, tycker jag. De är måhända inte de mest nyskapande och annorlunda, men de har så gott som alltid snygga looks och produkter som i alla fall ger mig ha-begär. I höst heter kollektionen Avant garde och innehåller klassiska höstnyanser men med en twist. Jag har inga prisuppgifter än, men uppdaterar inlägget med dem så snart de är mig tillhanda. Collistar säljs bland annat hos Eleven, så håll utkik där om du är sugen på att klicka hem något från serien.

collistar-avant-garde-06

Wet & dry eyeshadow
Dessa rutiga skönheter kommer i färgställningarna guld/silver och guld/vitguld och jag vill ha, Ha, HA dem NU! Jag älskar metallicfärger på ögonen och att dessutom kunna växla mellan att ha dem torra eller fuktade, och därmed mer som flytande metall, på ögonlocken låter perfekt. Jag ser mig själv sporta vitguldiga ögon med en rejält knallröd mun, lite som tjejerna i Robert Palmer-videos från det glada 80-talet.

collistar-avant-garde-07

Glitter professionel eye pencil
Kajalpennor är ju inte min grej riktigt, men skira färger med massa glitter i låter skojigt. Turkos,violett och svart är dessutom snygga färger, så kanske lockas jag till ett köp… Black Glitter, Turquoise Glitter och Violet Glitter.

collistar-avant-garde-08

Mascara Infinito tillhör det ordinarie sortimentet, men i höst finns den i en violett nyans. Jag har inte testat Infinito-mascaran, men borsten ser bra ut och den ska tydligen ge både längd och separation vilket gillas.

collistar-avant-garde-02

Heart by Collistar är kollektionens dyrgrip (gissar jag); en hjärtformad dosa täckt av paljetter, något att skryta med i aftonväskan på nyårsfesten? Bortsett från bling-blinget finns askarna i två varianter med skimmerpuder; Pinky Rays och Golden Rays

collistar-avant-garde-04

Highlighting all over
Mosaikmönstrade produkter är lite Collistars grej, så jag är inte förvånad över att de gjort en ny till Avant garde. Den här fina dosan innehåller olika nyanser som ska kunna passa både som highlighter, rouge och ögonskugga och jag skulle då rakt inte tacka nej till den!

collistar-avant-garde-05

Click blush är en sprillns ny grej som enkelt uttryckt är en supermjuk latexpuff som doppas i färgen och sedan sveps eller duttas på huden. I botten på förpackningen sitter en spegel, vilket låter lite märkligt för man vill väl titta i den när man sminkar sig och då är ju locket med puffen borta och innehållet åker ut? Eller så har jag missuppfattat det hela. Återstår att se om det är smidigt eller stolligt. Färgerna heter Papaya och Litchi.

collistar-avant-garde-03

Smoothing filler makeup base är, precis som det låter, en makeupbas som ska fylla i fina linjer och jämna ut huden innan man applicerar foundation, puder eller vad man nu använder. Enligt min erfarenhet kan sådana här baser antingen vara fantastiska eller helt menlösa, vilken kategori faller den här inom?

collistar-avant-garde-09

Puro lipstick satin finish finns även de i det vanliga sortimentet och kompletteras i höst med tre nyanser; Antique Rose, Amaranth Red och Marron Glacé.

collistar-avant-garde-10

Professional lipliner är en vattenfast läppenna som kommer i två färger, att matcha läppstiften med; Peachy beige och Ruby.

collistar-avant-garde-11

Perfect nails enamel
Höstens naglar vill Collistar måla i starka, mörka färger som fått namnen Pearly Petrol, Plum Lake och Steel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0