Hästsportbloppisar

Att titta på amerikanska bonnbanerace kan vara underhållande av många anledningar. Speciellt för att kuskarna är så vansinnigt dåliga. Det här "min morsa hade vunnit med den här hästen-tugget" har en verklighetsförankring i denna typ av lopp.
Ärkeamatörer som kör lopp i rockards och dylikt dyker upp ibland och vissa "kuskar" måste ha köpt licensen tillsammans med dressen...

Här är ett exempel:

Kusken som trodde han dök ner på open stretch och var på väg mot en tätplacering när plötsligt målstolpen kom ivägen.
"Avd: Var jag inte på Åby?"


Amerikanska och i det här fallet australiska referenter är bara för djäkla sköna att lyssna på, men alla kan ju inte alltid vara på topp. Den här grät jag av skratt av första gången. Rekommenderas starkt.
""Avd. Note to self. Never go straight from the bachelorparty to work at racetrack"

På tal om referenter. Här är en extrem variant av en mycket talangfull, och förmodligen uttråkad, galoppreferent - Frank Mirahmadi.
"Avd: Bosse Parnevik möter Bosse Rydgren"


En klassisker har följande reff blivit.
"Avd. Äktenskapet är som ett horserace"

Tom Durkin är en av Nordamerikas absolut roligaste referenter. Oinspererade tråkmånsreffarna på Bergsåker och Mantorp (till exempel) ter sig som två burkar valium jämfört med Durken.
"Avd. Heter en häst Arrrrrr så gör den."


Durkin, åh, han är såååå bra, har en mängd klassiker.
"Den här"
"och den här bland annat..."


Jockeyn som var ytterst nära att ramla av, men ändå mirakulöst höll sig kvar.
"Avd: Har ägaren klivit in tungt på platsliret är det inte läge för en gammal hederlig avsittning med allt klart."

På tal om jockeys.
De har det ganska enkelt. Start-lopp-mål. Men ibland kan det bli en punkt för mycket. Hade jag ägt hästen som"vinner" detta lopp hade det blivit en hygglig kvarsittning i omklädningsrummet.
"Avd. Jag fattar inte! Jag var säker på att vi vann precis här förra veckan"


Slutligen. En av mina favvo-reklamfilmer. Åh, jag älskar när sådant görs med kvalitet.
"Avd. Någon som känner igen sig? Inte jag. Nejnejnej..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0